Filmtips: 1957 Jet Pilot.

Två av mina favoriter var med i en 50-talsrulle vi spanade på i helgen


Nämligen John Wayne och Janet Leigh i filmen Jet Pilot Från 1957.

Jane spelar rysk pilot som råkar landa på amerikanska mark, hon är naturligtvis
spion men kärlek upstår som sig bör och så småningom åker wayne med tillbaka till ryssland
för att köra motsvarande variant men alla dubbelespel upptäcks och kärleken övervinner
hotet att wayne skall dödas och dom flyr tillbaka till USA.

Slutscenen när cigarett flickan stär i sin korkorta kjol men nätstrumpor framför deras middagsbord är bra,
vet inte varför men jag gillar dåtidens cigarettflickor.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0