1958:5 " On The Lake"

Mit marina intresse är inte bara krigsfartyg med kanoner utan även dom härliga båtarna från
dom ljuva årtiondena 50-60talet man hade förvisso krigsfartyg då också men.....
Vid sidan om letandet efter min morfars gamla båt söker jag också efter en fräck sportbåt från
57-58.

Här kommer några bilder från 1958 på fräcka båtar.



Vad nu! varför sitter ratten på höger sida hmmmmm



Plasten som man gjöt båtarna av på den tiden var faktist bra, man kan hitta ganska fina båtar
från en tiden.



Kolla man kunde välja färg även på båtarna, visst var en del saker coolare då.



Kolla vilken frän Silver Arow från 58.



Den här bilden från 1958 är så frän att jag får tårar i ögonen.

När jag tittar ut genom fönstret på vår Jula Viking får jag liksom inte samma känsla.

The SeaCruiser
Patrik (lincolncadillac
2010-04-26 @ 22:29:20

..Italienska Mahogny-båtar av märket Riva...från 50-talet är faktiskt ännu fräckare........Goggla o se själv!!!

Larsson
2010-04-27 @ 07:51:00
URL: http://larsson-larssons.blogspot.com/

Fin fina bilder...

Libby
2010-04-27 @ 10:24:27

Pastellfärgade båtar med fenor! Fullständigt fantastiskt!

The StarChief
2010-04-27 @ 11:46:25
URL: http://starchief.blogg.se/

Jo träbåtar är faktist snäppet bättre, men jag faller för färger o fenor.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0