Elvis Film 3: 1957 Jailhouse Rock

Elvis tredje film kom också 1957. Det var Jailhouse Rock.

Efter sucsen med färg gick man tyvärr tillbaka till svartvit.



Kort om storyn, Elvis kommer tidigt i slagsmål, råkar döda en kille och åker i finkan där
han träffar en countrysångare som startar upp Vince som Elvis filmroll heter.
Kommer så småningom ut träffar en tjej som jobbar med musik och dom startar ett skivbolag men
Vince glömmer sina vänner och flyger högt över marken.
Hamnar i slagsmål med sin gamle country vän som bankar Elvis på halsen och det är inte säkert att
han kan sjunga igen men naturligtvi slutar allt lyckligt.

En av mina favorit scener.
Elvis träffar Peggy



Benen tillhör Glora Pall en anna skådis.
 Elvis och Glora.

Till denna film gjordes inget album ut ett par EP och någon singel.



Min favorit låt från denna film Är Naturligtvis Jailhouse Rock.
Baksidan på denna singel Treat me Nice är oxå en höjdare.

Peggy Spelades av Judy Tyler en stigande stjärna på hollywood himeln, men tyvärr dog hon
i en Bilolycka i Wyoming i july 57 så hon fick aldrig se filmen när den var färdig.


Elvis och Judy. Snygg kavaj.


Judy till vänster. den andra puddingen i filmen som naturligtvis blir konkurent till Peggy
är Jenifer Holden.



Elvis skall spela in film i filmen och synas med en filstjärna vilket ingick i avtalet.
Och glömmer då sin skivkariär som Peggy vurmar för.

Filmen speglar lite vad som hände Elvis i verkligheten, mer film och filmmusik och mindre rena
skivor.

Min Ranking är 9 (10) borde vart färg.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0