Filmtips fr 1953

Sista Filmen jag såg, uppdelad i små portioner är.

How To Marry A Millionarie från 1953.



3 riktiga puddingar och många snygga kläder i denna film.

Rubriken talar sitt tydliga språk vad det handlar om. Jakten på miljonären slutar naturlligtvis med
att en av dom träffar rätt.
Emedan dom andra träffar vanliga snubbar många invecklingar men slutet lyckligt som det skall vara.

Min favoritscen är när brudarna som jobbar på en damsalong för kläder skall  visa upp lite kreationer.



Betty grable hade sina ben försäkrade i händelse av.....



Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

En kul grej i filmen är att Marlyn är så närsynt att hon springer i alla väggar o dörrar
för hon vill ju inte skyllta med sin glasögon. Naturligtvis träffar hon en som är lika närsynt
så då är det ok att ta på brillorna.



och dom är det inga fel på! snygga glasögon.

Clinen
2010-04-20 @ 19:16:42
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Härliga bilder och härlig affisch. Var såg du den filmen i små portioner? Ser ut att vara läckra kläder!

the StarChief
2010-04-20 @ 21:09:29
URL: http://starchief.blogg.se.se

Jag har den på video, oftast sätter jag på en film så sent att jag inte orkar se färdigt hela så ibland kan det ta tre kvällar.

Filmen är lite dålig i Kvalite men om du skickar en DVD skiva eller VHS så kan jag göra en kopia.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0