"Huvkråkor del 2"

Hello friends nu har jag suttit en hel dag på en buss till bordershop för att fylla på ölförådet lite vin
och en flaska prärievatten till saloonen om någon bloggpolare skulle titta förbi hehe.

Kollade in Larssons länk om hyvkråkorna som plockades bort och slängdes huuuuh.

Forts på Pontiacs Huvkråkor.

För ett antal år sedan ringde telefonen och i andra satt en panikslagen fotograf och bilddesigner.
Dom berättade att det var 14 dagar kvar till utgivningen av en ny skiva och dom hade fått mitt telefon
nummer av någon.
Skivans tema handlade om Pontiac och dom hade ingen ide alls hur dom skulle lösa detta.
Jag sa till dom att komma imorgon kväll så skulle jag ha fixat ett bra upplägg.

Jag byggde en motorhuv av skivor och prylar jag hade som jag lackade i blått, sen monterade jag en
huvkråka av 1952 års modell på den och byggde in belysning i den.

Jag hade även plockat fram lite andra smålampor och prylar som skulle kunna användas i projektet,
båda killarna var helnöjda och vi lyckades med lite vattenstänk, smålampor för att skapa baklampor och andra trix fixa ett montage som till slut blev ett färdigt skivomslag.

Här nedan resultatet.



Just det en Pontiac Till Himmelen av Wilmer X.
Borde stått i konvolutet att det var jag som gjorde jobbet men det hans väl inte med.

Nu när Nisse H har börjat med RocakBilly borde han nog ge mig några biljetter för allt jobbet ja la ner.
En signerad skiva är väl OK men jag kan nog tänka mig ett par biljetter också.

Pontiac Chief



Mercury
2010-04-11 @ 08:29:39
URL: http://bybon.blogspot.com/

Imponerande och kreativt.

Grandprix63
2010-04-11 @ 13:49:43
URL: http://grandprix63.blogspot.com/

Jaså det är du som ligger bakom det där snygga omslaget? Intressant!

Och visst förtjänar du credit för det jobbet




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0