Nost 42 "Mät 2ggr"



Bild fr vårt vardagsrum.

Hej vänner.

Idag skulle jag hämta ett skåp som vi köpte i Tisdags. Ett fint teakskåp för att byta ut ett annat
teakskåp i hallen.
Detta var smalare och tanken var att telefonbänken skulle få plats bredvid, naturligtvis hade jag mätt
så att det skulle få plats.

Först bar vi in det tunga nya skåpet sen tömde min fru det gamla på alla (många) saker
sen bar vi ut det framför garaget jag tog ut en pontiac baxade in skåpet körde in pontiacen igen
sen satte vi in det nya skåpet på plats hämtade ner telefonbänken.

Vad nu huset har ändrat sig eller har skåpet och bänken blivit större, för jag kan ju inte ha mätt fel
eller ................ knappt sant, dom fick inte plats.
Nu kunde jag lätt åkt i 5 kronorslådan på garageloppisen

Så det var upp med skåpet på andra våningen in med det gamla igen och allt vad det innebar, som lök
på laxen har jag sträckt mig i ryggen av allt bärande så jag kan knappt gå.

Så som man alltid säger man kan aldrig mäta för många gånger.

Jag hittade en grej till idag när jag hämtade skåpet.



Ett tredje nattduksbord kunde jag inte låta bli, jag vet ibland blir det bara så suck.

Glömde ta en bild på nya skåpet och nu står det med ryggen ut så ni får vänta på bilden.
Och om inte min rygg blir bättre så får den stå där länge.

Visst ja, bilden överst var nog från affären där vi köpte skåpet.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0