Påskens volvo äventyr

Nu har jg kört omkring länge med ett rally ljud från min goda vinterbil.

Idag var det så dags att åtgärda, upp med bilen och ett kryp under konstaterar att
dämparen lossat men också att min gamla lagning i andra ändan är körd.
Så av med dämpare fram med svets och börja leta upp rörbit.

Nu får jag liksom ett sting i från ovan, tänk om jag för en gångs skull skulle sluta och lappa
och laga utan köpa en ny, brrrrrrrrrrr tanken gör mig nervös.



Safarin stod ju redan ute i sommarsolen så det var bara att kvista bort till Biltema
för att jag behövde i alla fall klammer.
men jag kom hem med en ny dämpare för 300 kronor och jag kände mig
nöjd med mig själv att jag änligen kunde fatta ett beslut att då köpa min andra
nya dämpare till en vinterbil på 32 år.



Här liket, men jag kastar den inte för än finns det lite hopp och liv kvar.

Men efter montage och provstart konstaterar jag att det är hål på ett par ställen till,
meeeen. Fram med pastan sen får det väl burra lite till då.

Ha en glad påsk på er alla.

E
Elina
2010-04-04 @ 21:06:25
URL: http://blow.blogg.se/

Nämen gud, har ni sådan sommar redan.. Här står drivorna hööööga !

The StarChief
2010-04-04 @ 22:40:06
URL: http://starchief.blogg.se.se

Japp i det var armbågsväder hela dagen, kunde sitta i solen i bara T-shirt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0