The StarMan Story 16



1987-88 fick vi tag i ett hus som vi tyckte var OK, under husjakten var måttbandet
ett av tillbehören som följde med och användes flitigt.
Tanken var ju att fanns det inget stort garage skulle det få plats ett dylika som
jag kunde bygga.

Målet var klart, det skulle byggas en dealerhall för Pontiacs.

Här hade jag också lämnat den miltära banan och börjat jobba på hemma fronten.



På tomten fanns redan en liten länga och bakom den började projekt D-Hall.
Ni ser grusbunken som skall skyfflas ut i grunden.

Nu när jag fått en egen liten tomt började jag samla ihop lite andra bilar jag hade
här och där, och även köpa på mig några till.
Till vänster n Plyma 56 som har en egen historia. En Mazda 818 från -76,
En Opel rekord -66 2dr sedan. Bakom Amazon 65.an en vauxhall-72.



Här svetsar jag takstol.



Här är det mest av den nya D-Hallen färdig, Och ett par bilar till har hittat hem.
En Taunus 64 som jag planerade att göra om till Batmobil. en Opel olympia 67
tror jag det var. Till höger en mazda 818.

Ingen av dessa bilar har vi kvar idag. Pontiac flottans utseende började ta form i huvudet.
En cabbe av årsmodellerna 57,58,59 skulle det bli.

To Be Continued


Larsson
2010-04-29 @ 06:23:01
URL: http://larsson-larssons.blogspot.com/

Vilken härlig samling fordon på översta bilden... Fast den röda Opeln är en 66:a :-)

The StarChief
2010-04-29 @ 13:59:36
URL: http://starchief.blogg.se/

Du har helt rätt Larsson skulle bara kolla om du var med hehe. Jag har föresten ett par opel 65 framskärmar över i fall någon behöver.

Mr P
2010-11-21 @ 20:49:28

Hejsan..



Är nyfiken på fortsättningen av StarMan Story?

När kommer avsnitt 17?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0