1955 Pontiac vs Oldsmobile

Var på loppisaffären i Bromölla idag innan jag kvistade hem.

Brukar inte hitta så mycket men idag blev det ett par prylar.
Lite 5otals nostalgi i forma av italiensk och amerikansk design.


Ett par italienska skor från 50-talet och en retropärm med ett par bilannonser
på. Här en Pontiac StarChief cabbe från 55 på baksidan.

19 762st starChief Cabbar byggdes så annonsen om att det  var Americas Nr1
Road Car gick hem.



På andra sidan pärmen en Oldsmobile från samma period, vet faktist inte hur många
såna som gjordes men man skriver Cruise Controll, hmm undrar om den kom 55 snarare
59 kanske.
Patrik, lincolncadillac på youtube
2010-08-18 @ 23:19:35

Har för mig att Chrysler var först 1958!!?.. fast de kallade den "Auto-pilot"..,,,,,,(inte helt säker)

StarChief
2010-08-18 @ 23:33:48
URL: http://starchief.blogg.se/

kan stämma, har för mig att GM kom 59




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0