1957 Pontiac ChiefTain

Idag har jag tillbringat hela dagen på IKEA i Malmö. Ungarna skulle ha en massa
prylar till sina rum bl.a nya sängar. Det var inget fel på dom andra bara det att
dom var för små (tyckte dom). Enligt mig hade en hel familj fått plats i dom på 1800
talet.

Dom nya var av den storleken att vi fick hissa up dom via balkongen, ett konstycke
bara det. Min rygg  är inte tränad för dylika övningar.

Nu pysslas det på resp rum och jag skall förbereda lägerelden och ta fram Mr Daniels.
(har fortfarande semester)



Denna fina Pontiac ChiefTain från 1957 är lackad i Bonneville red och lätt custad.
Vad som inte är custom är dom maffiga högtalarboxarna som satt på kardantunneln
på Pontiacs 57;or sanslöst bra plats för en riktig doning till högtalare.

En av få pontiacs som inte hade rund hastighetstavla, denna typ Opel ett band som
kommer från sidan. Ett riktigt problem för många idag.
Fick koppla in extra mätare på många besiktningar märkligt nog passade Ford
Cortina från 60-talet rätt på med gängor och allting och den gick rätt på kilometern.


Walle
2010-08-11 @ 14:51:37

Volvo amazonens mätare kommer med som ett bandL

Mr Vw
2010-08-11 @ 20:43:33

Tja,

Har köpt en -66 vw cabbe i nästan perfekt skick MEN..vet du var man kan få cabställningen lite fixad? Kanske även någon som kan sy ett sorts "fodral" som man kan kränga över när cabben är nere. Den nuvarande är så klart inte orginal och ligger, nästan hänger, ner i skuffen.

Helst någon med erfarenhet av bil cabbar.

Mr Flat-4

Lempa
2010-08-14 @ 03:16:07
URL: http://lempasblogg.blogspot.com

Snygg färg på inredningen...även ratten påminner om Opel Kapitän.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0