Back from the Wild West



Jaha då var man tillbaka från årets allt för korta western besök på High Chapparral.

I år mer dramatiskt än vanligt då vi blev prejade av en DHL lastbil 2ggr på vägen upp,
första försöket var där 2 till 1 fil går ihop missbedömde han sin egen fart och när
vi svände av motorvägen hade polisen tagit honom och precis när vi är på väg att glida
förbi kastar han bara ut bilen i körbanan troligtvis irriterad och då bromsade hela
familjen som tur var inget möte då vi fick väja.
Hoppas att böterna sved bra för trolig fortkörning.

Lekande barn på kampingen såg till att jag fick ett surt stenskott i framrutan samt
någon snodde vår Pontiac StarCheif reklamskyllt jag brukar hänga över nummer-
plåten fram.

I övrigt var det mycket bra och jag kommer att lägga upp en massa bilder på
en annan bloggadress som jag skall dra igång imorgon med bara Western inlägg.

På vägen hem fick vi tvärbromsa 2 ggr pga att en lastbil svängde in framför oss
efter omkörning och en svängde ut framför oss i bjärnum dessa båda utländska.
Har oxå svårt att förstå alla som måste ligga med fronten inne i vår husvagn i tron
att det går fortare.

Helt klart är att det är Vilda western på vägarna och jag skulle gärna sätta en 45
kaliberskula mellan ögonen på en del.

Inlägget från körkortsboken 1956 tillägnar jag vägidioterna som borde lämna in lappen
o sluta köra.
E

PS hade förberett några inlägg jag kunde peta in från datorn på hotell Big Bengt
kul va.

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0