1962 IKEA

Jaha då firar IKEA katalogen 60 år och någonting som slog mig är
att det är inte ofta man ser IKEA annonser i tidningar.
Men jag hittade den här i en veckotidning från 1962 ganska ovanligt.



Köksbilden är lite liten så vi tar väl och blåser upp den ett snäpp.



Ah, golvet, luckorna med dom små kråmade låsmekanismerna, stolarna, brödrosten.

Vad jag kommer ihåg från IKEA på 60 talet är provavdelningen som låg bak en
glasvägg där mekaniska mojänger bankade på stolar och öppnade luckor i en aldrig
avstannande process.

Se mer nostalgi på

http://katalogen.kampanj.ikea.se/
Clinen
2010-08-24 @ 10:07:05
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Åh, vilken härlig köksannons! =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0