1956 CocaCola Eller Simca.

Så var det redan kväll. suck. Har tillbringat hela dagen med att flytta bilar och
prylar och konstaterat att fryspluggarna i en bil rostat hål. Alltid något som
skapar mer jobb.

Här kommer i alla fall 2 Annoser från Tidninge SE 1956.

En från SIMCA och en från COCA COLA.



Det ända som jag kan tänka mig gjorde att jag skulle besökt SIMCA hallen
som väl såldes hos ANA 1956 var för att se om den snygga bruden var i
försäljningshallen. Varken dom 48 hästarna eller looken var mycket att
hänga i julgranen.
men om man jämför med dagens dataritade UFON skulle jag naturligtvis välja en
SIMCA från-56



Skall man ut o fiska skall man alltså ha en back Cola med sig och det förväntas då
att denna back är uppdrucken när man kommer tillbaka så att man kan börja på
nästa när man kommer i hamn.
Inte dåligt men å andra sidan så slurpades det kanske bra med läsk -56.
( notera rimmet)

Clinen
2010-08-21 @ 22:14:41
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Hahaha, vilken härlig cola reklam. =)

Patrik, lincolncadillac på youtube
2010-08-22 @ 02:23:24

..vilket rim!!?..

StarChief
2010-08-22 @ 20:56:21
URL: http://starchief.blogg.se/

Rimmet är bra med läsk --- 56, såg det som en ramsa hehe




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0