Pontiac StarChief 1963

Under en av mina USA resor åkta jag och min kompis från USA
västerut i hans StarChief från 63. Har jag nog berättat innan men här
kommer lite fler bilder.



Här poserar vi innan avfärd.


Bilen var utrustad med något så ovanligt som varvräknare och den hade även
fungerande AIR condition.
Otroligt fränt att glida fram på vägarna ute i wästern med en gammal bil.



Pontiacs sista fena satt på 63;an.



Elvis sjunger Long Lonely Highway kan har varit härifrån han menade.
Här kunde man köra i timmar utan att se ett hus.



Härliga westernlandskap i South Dakota.



Pathfinder (stigfinnare) Ranch ligger utmärkt på delstatskartan och motsvarade
ett område lika stort som skåne.



Framme vid Pontiac Träffen. 63 starChief har sina stjärnor på takstolparna.
Detta år bara som 4drHt och 4dr Sedan.
Dessa bilar går sanslöst bra på vägen och har en bra ekonomi oxå.
Farbror Sid
2010-08-13 @ 16:12:40
URL: http://farbror-sid.se

Riktigt fina bilder!

Är inte Long Lonely Highway en av Elvis bättre låtar... jag tycker nog det!

Trevlig helg.

StarChief
2010-08-13 @ 23:48:18
URL: http://starchief.blogg.se/

Jo jag håller med, Ha en bar helg själv.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0