US Tour89: Pistolhot, Skrot och Chrysler 55

Här kommer en en rapport från backspegeln.

1989 skulle jag och en polare besöka lite skrotar på östsidan av USA
och vi hyrde en Van som vi fort runt i och ibland sov i.
Vi brukade stanna vid MC Donalds och äta kvällsmat sen körde vi runt
på baksidan för att slumra in, på morgonen käkade frukost tvättade av oss och
for vidare.

Så även denna kväll i Virginia någonstans, och vi satt i bilen och käkade våra
burgare och vi tyckte väl att dom kollade lite snett på oss genom fönstret där
vi satt och käkade och läste karta.

På morgonen körde vi runt, gick in och käkade vår frukost och några av tjejerna
kollade lite igenkännande på oss och efter ätandet gick vi ut och hämtade
tandborste å tvål för att fräscha upp oss, min polare gick ut lite innan mig och
när jag så kom ut fann jag oss prejade mellan två polisbilar och en polis hade dragit
sitt vapen.
Min kompis hade redan börjat famla efter ID handlingar jag blev uppmanad att
göra det samma.

När alla missförstånd var avklarade visade det sig att en månad tidigare hade 2 killar
i en vit Van med NewYork skyltar (som våran) gjort exat samma sak som vi, bara det
att dom hade rånat stället innan dom stack.

Poliserna var inte av på service inriktade nivån denna dag och när vi frågade efter
några bra bilskrotar fick vi inget napp bara bistra blickar.
Så kan det vara när man gillar MC Donalds och vita vans.

Vi hittade så vår skrot

Philbates Auto Wrecking hade haft både verkstad o mack men var nu bara bilskrot med
6000 bilar från 50-60 talet som det stod i annonsen att dom hade.
Vi gick ut på skroten genom en dörr på baksidan och där låg tusental rostfria lister i buntar
hmm konstigt tyckte vi.

Böljande skogsklädda kullar med mängder av bilar mötte oss och vi plockade av
lite lister och annat smått o gott.
När vi kom tillbaka och skulle betala tog han fram mått bandet och mätte listerna
det blev 20 dollar per 20 cm. gulp froosssa.

Vi gjorde som många andra gjort gick och lade listerna i bunkarna där andra också
storknat av priserna.



En fräck chrysler 55 värd ett bättre öde, idag är den kanske renoverad eller blivit 100
nya småbilar.

Imorgon kommer några bilder till härifrån

Peter Kampf
2010-08-25 @ 10:23:30
URL: http://k-retro.blogspot.com

Tack för kool historia och fräcka bilder!

Clinen
2010-08-25 @ 12:01:48
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Haha, vilken historia. Jag hade blivit riktigt rädd om polisen kommit fram till mig på det viset! :O

StarChief
2010-08-26 @ 20:37:56
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack för positiv feedback

Mercury
2011-05-08 @ 07:38:51

Trevlig story och fina bilder, tackar :-)

The StarChief
2011-05-08 @ 10:23:14
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack för det Merc,




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0