Juldagsnostalgi.

Vad gör man då på juldagen leker med sina julklappar och tar det allmänt lugnt.

Jag tänkte trixa till jullklappandet till min fru i år. Hon har alltid velat ha en
folkvagn så jag köpte denna på Biltema åt henne.



En 67 års modell, hon såg måttligt road ut av den fina presenten, men jag
sa  du får väl packa upp den så vi får se hur detaljerad den är och vad som går
att öppna. innuti låg som det såg ut lite stoppning gömt bak en svart liten skiva.

Men detta var en liten paket med ett Tomas Sabo smycke så lyckan blev full-
ständig
 fräckt va.

Själv fick jag en häftig DVD paket, nämligen



Så nu kan jag sitta och goa till säsong ett med dom rökande reklam säljarna
från 50-talet.

Annars har jag fyllt på vedkorgen och jag kunde inte slita mig från mina kompisar
i garaget utan jag lade ett par timmar och skruvade av en framskärm, båda inner-
skärmarna och frontplåten.
Vad som gav lite ståpäls är när jag skruvade av skärmflyplanet

 ser ut så här. (detta på en annan bil)

 

Jag konstaterar att flyplanet har suttit på sen bilen  var ny gnuggade bort en
massa damm och fick fram gammal orginalfärg och det damm som samlats
under själva planet är damm som byggts på sen 1958 (fjärilen inte)
Jag sparade det i en lite påse. ryyyyyysssss.

Annars har jag suttit och kollat på lite TV och spanade på en riktig höjdare med
Spencer Tracy.

 



Filmen inspelade 1955 och utspelar sig 1945 och den svenska titeln var En
Man Steg Av tåget.
Spencer kommer till en liten byhåla och skall leta upp en Japan men alla är
fientligt inställda till honom, han hittar inte den försvunne Japannen och så
småningom uppdagas sanningen.

Sen kollade jag in en film med Elisabeth Taylor från 1954, många snygga kläder
och en del bra scener annars är jag inte mycket för fiolspel och pianoklink om
det inte är Boggie Voggie.




Jaha nu har jag tagit fram Punchflaksan och skall fortsätta julfirandet.
Ha en fortsatt bra juldag.






Clinen
2010-12-25 @ 22:27:27
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Vad kul att lägga smycket i den lilla bilen! =) Sött var det också.

Eli
2010-12-26 @ 12:12:18
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Vad rart med smycket. Och enjoy Madmen - hääääärlig serie.

Patrik, lincolncadillac på youtube
2010-12-26 @ 21:11:37

Sannsöst fräck film..den med Spencer Tracy..Tystlåten häftig man..stiger av tåget.. nånstans i ödemarken...

Peter Kampf
2010-12-27 @ 01:53:15
URL: http://k-retro.blogspot.com

Yup, håller med föregående. "Black rock" är asfräck. Gillar hur han slåss med en hand bara och den täta machostämningen. Madmen är ju inte i samma klass men snygg som tusan. Fyrkantiga ögon följer...

flak
2011-01-03 @ 19:51:43
URL: http://nostalgimacken.blogspot.com/

Ett lyckat tillslag=)

Gjorde samma till min flickvän för många år sen då hon vid jultid fick en rostig, liten utsliten gammal mercedestaxi och hon blev något irriterad men när hon öppnade bakluckan låg där ett halssmycke.

Lyckat....jajemen....=)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0