GREASE

Igår kväll fortsatte vi med filmkväll och nostalgi tema. Vi spanade in filmen GREASE som är klart godkänd.



Jag kommer ihåg då filmen kom och man kollade in den på bio.

En händelse jag drar mig till minnes är att Låten Greased Lightning har inte samma text i filmen som
på skivan vilket är lite skumt och detta upptäckte jag direkt när skivan släpptes.
En polare vid denna tidpunkten gav sig tuasan på att det var samma på skivan och filmen
och alla höll med honom.

Så vi slog vad och den som förlorade skulle betala ett nytt filmbesök.

I filmen sjunger han I could get it ready men På skivan sjunger han I could get the money.

Jag fick besöket betalt för nog var det så att det var olika.

Sen kom ju tvåan och jag och min flickvän skulle gå och kolla in uppföljaren.
Vi köpte biljetter och satt där och väntade på att bli insläpta då jag spanade lite extra på filmafischen
som hängde på väggen, och ni som kommer ihåg så är ju texten Grease gjord som silluett av en bil.

Men på tvåan är det en silluett av en motorcyckel, Vaaaaaaaaa skall den handla om motorcycklar.
Jag fick inte lämna tillbaka biljetterna så det var bara att genomlida 2.an som inte var i närheten
av ettan.

Men igår sjöng vi alla med i den först filmens Greased Lightning



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0