Här Trivs Jag

Så här i vintertider så brukar jag alltid plocka fram minnen och bilder från platser som ger en sådan där dusch med härlig känsla ni vet.

Sådana känslor får jag när jag tänker på alla fräna bilkyrkogårdar jag besökt i USA, och drömmen om att hitta den orörda bilskroten där inga andra har varit.

Den här skroten var från början en privat samling och när jag träffade killen första gången så skulle hur många bilar som helst renoveras.

Det var bara det att här var nog 1500 bilar så den tanken var nog strået vassare än min, sen praratde han om att behålla ett gäng bilar sälja resten och flytta till Australien.

Han skulle inte sälja något och hans drömbil var naturligtvis Pontiac från 1958.
Det var till min stora förtret för där var massor me prylar jag ville ha.
Och en hel del bilar också som jag kunde tänkt mig att dra hem.

Några år senare fick jag höra att han sållt altihop och plötsligt for alla bilar som var av
intresse iväg som raketer och när vi väl kom dit igen var det mesta av intresse borta.
Om han förverkligat sin dröm vet jag inte

Men stället som ligger i Wyomings böljande gräskullar ger fortfarande härliga känslor.





En ensam 58 StarChief väl värd att ta hand om i en rad som var fylld med pontiac 58,or
när jag var här för några år sedan.

I just Love Wyoming

The StarMan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0