The StarMan Story 1.



Vem är StarMan.

Ända sen jag fick min första leksaksbil har jag varit förtjust i Amerikanska bilar och
sade alltid att när jag blir stor skall jag köpa en Amerikanare.

En del i den här familjen tycker forfarande att jag borde mogna och växa till mig.

När jag så blev 15 bast bestämde jag mig för att det var pontiac som gällde för mig, och i en
teknikens värld från 1972 där dom presenterade årets Jänkebilar så var där en bild på en GTO coupésom jag blev sålld på.
Det var den vulgära fronten och coola huven (eller locket där framme sm min dotter säger) som verkligen satte blodet i svallning.

Efter lite forskning så fick jag reda på att 1972 så kunde man inte få en GTO som cabb, men man kunde köpa en LeMans med ett sk Endura Option vilket innebar den fräcka fronten och motorhuven.
För cabb skulle jag ha eller convertible som det så fint heter.

Så där var min drömbil född.

3 år senare tog jag körkort och nu var det dags, trots föräldraras idogna intalande att jag skulle
växa ifrån det här med stora bensislukande bilar.

Men man kunde lika gärna försökt få jorden att snurra på andra hållet.

(forts imorgon)

The StarMan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0