The StarMan Story 3



Här kommer fortsättningen på The StarMan story.

Om ni kommer ihåg så Körde Bilhandlaren in den snövertäckta bilen i bilhallen, och
hans kollega serverade kaffe till oss andra frusna.

Jag var förvisso varm av kärlek till den nu tinnande bronsfärgade Pontiacen, och jag hade redan bestämt mig.
Det var inte min ursprungsdrömbil men nära nog för mig.
En snabb koll så att det inte var rost i nederkant på bilen samt att motorn gick, det räckte för mig.
Den skulle bli min och Handlaren började ta fram nödvändiga papper.

Men han behövde en handpenning innan det var klart: Jag som inte hade många korvören på mig
vid tillfället fick gå varvet runt med mössan och jag fick ihop 200:-. Det räckte.

Avbetalningsplan gjordes upp, och han hade en hall där han kunde ställa undan billen tills våren kom och min stockholmsutbildning var klar.

Jag kom ut med kvitto på inköpt bil från försäljningskontoret och med en obeskrivlig kännsla av lycka.

Nu var alla snöflingor borta från bilen och alla polarna gratulerade till köpet av den fräna Pontiac cabben. Vadå cabbe !!!!!!!!!

I all kärlek till den vackra fronten och ett snötäcke som dolde det fällbara taket hade jag tro det eller ej missat att bilen var en cabbe.

Det är som man säger kärleken är blind.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0