The StarMan story 2



1978 började jag jobba i Flottan och det bar iväg till Stockholm för utbildning på Berga
Örlogskolor framåt höstkanten.

Jag kommer ihåg när vi närmade oss Stockholm så i höjd med Handen såg jag en stor skyllt USA-Bilar.

Utbildningen fortgick och man hade inte mycket fritid, men jag kommer ihåg att vi åt på Sveriges
första MC Donalds, köpte Boots på SkoUno (har dom kvar ännu).

Så en vinterdag i november då snön låg tjock kunde jag inte hålla mig längre utan nu var det dags att besöka
den där USA-Bilssnubben i Handen.
Jag och några polare åkte dit och där stod det flera rader med Jänkebilar övertäckta med snö och det var
bara frontarna som stack ut ur snön.

Men wooow ur snön stack det ut en front på en häftig Pontiac det var en Firebird -69, och jag blev
förälskad i ett nafs. Försäljaren kom med borste och borstade av snön på huven och då framträdde
dom två luftintagen på huven som sade att det var en 400.

Det var på kvällen också så man såg ju inte speciellt mycke.

Priset var 19000 och det var ju ingenting tyckte man, men med en månadslön på lite över 2000 så var det en hel del, han sa vi tar in bilen i hallen och tar bort snön.
Medan hans kumpan fortsatte borstningen vid dörren för att komma in i bilen knallade vi andra in i värmen.


Forts imorgon

The StarMan



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0