Volvo Power

I söndags ville den lille rackaren till Volvo inte starta när jag skulle skyndsamt ner till affären
och tanka den snustorra tanken.
Jag visste att jag var i senaste laget (kan aldrig komma ihåg när affären stänger).
Problemet var inte bensin utan att startmotorn gick bara två varv som ni vet behövs det 3 för att starta.
Batteriet var tommare än tanken.

Jag slängde in dunken i frugans nya 740 och for iväg som en ål.
Men bakslag dom låste och släkte när jag svängde in vid pumparna och något medlidande hade dom inte
med en torrlagd själ. Dom få dropparna i slangen räckte bara till ciggtändaren.

Jaha så hem igen så det fick bli 740 till jobbet igår och dunken med för påfyllning.

Hemma igår fick jag börja leta i snön runt bilen efter den ena klämman till batteriladdaren som flög av
då jag skulle ladda batteriet.
När jag väl hittat den så fick jag mecka ihop klammern med sladden ivrigt påhejad av klockan som visade
att det var nära till föräldramötet.

klammer på plats och laddare in under huven så iväg till F-Möte.

Idag på morgonen var då dags att ge sig av till jobbet, Av med laddare och wrom start på första varvet
vicken pärla.
Efter 1 km kommer jag på att tanken är ju tom och dunken står i fruans 740.
Idag vågar jag inte köra en spänningens resa till macken utan det är hem igen och dunka soppa,
det hade då börjat snöa rejält så man fick ligga över bilen för att det inte skulle komma lika mycket
snö som vatten i tanken.

Personer som körde barn till dagis hoppas jag inte hade livlig fantasi för det såg onekligen ut som jag gjorde något annat.

Men hem från jobbet blev det lite spännande i alla fall för dunken var inte full och det brukar gå en dunk
fram och till baka, och stanna och tanka längs med vägen är fegt, det fick bli en sponsring av den något
dyrare bysoppan.



Här står pärlan i sitt vintergarage. hakiställning och pressening är perfekt för att slippa skrapa
rutor och lite meck under huven.

Måtte det töa bort snart.

Felix
2010-02-16 @ 22:02:10

Men Herre Gud.......suck =/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0