Ett kungarike För en värmefläkt.

En vinterapport från kylan.

Idag fick jag köra med min hederliga Volvo 244 till Jobbet, det brukar funka
bra i alla fall ner mot minus 5 ungefär.

Det är så att jag inte har värmefläkt i denna bil, den gick sönder för 3 år sedan
och då hade jag redan bytt den en gång innan.

Det är ett rent he...e att byta denna fläkt man få montera ner halva bilen.

Men i alla fall, I dag var det minus 16 grader då är det en aning svalt i bilen.
så det blir både dunjacka och överdragsbyxor.

Tyvärr ville den lille rackaren inte starta heller så det blev att mecka med lite extra
batterier mm i morgonkylan och då naturlgtvis en dag då man hade en tidig mötestid
att passa.

Men allt gick bra och fram kom jag i tid.

Tyvärr hade det bildats ett tjockt islager på rutan när jag skulle hem och jag fick  hugga loss isen.
Japp! det var på insidan så jag hade hela bilen full med snöflingar från denna till hälften
renskrapade ruta.

Och för att få rutan snabbare ren fick jag offra den varma handflatan.Hela vägen hem
hade jag sen ingen känsel i handen, men lite värme sipprade i alla fall upp mot rutan av självdraget
så jag kunde i alla fall se ut.

Konstigt det känns som igår när jag hade gamla oplar som hade samma problem men det var
ju för 30 år sedan. En del lär sig aldrig hehe


"En Frusen"

Felix
2010-01-27 @ 08:10:12
URL: http://starchief.blogg.se/

Det är som dom säger män BLIR ALDRIG VUXNA......=/

Peter
2010-01-30 @ 10:40:26

Elof för fan! Hur orkar du? Håller med om att det luktar Opel lång väg. Funderar på om vi skall starta en insamling på facebook; Skänk en slant till en bättre bil till Elof!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0