En Helg Med Bromsar

Det sista jag gjorde igår kväll var att ta ett dopp i den 27 gradiga poolen
i nattens sken helt kalas för en badkruka som jag.
Det har varit upp emot 35 grader i helgen i luften alltså.
Igår jobbade jag hela dagen med bromsproblem. Först med husvagnen
som har sin spanska flagga pga utbliven bromseffekt.

 

Natt badare samt min första spanska flagga och symboliskt nog sitter
den på bromsanordningen. Men som nu fungerar igen.
Jag har varit nära flagga många gånger men lyckats slippa men
nu var det ingen pardon.

Efter husvagns jobbet så har jag jobbat resten av helgen med bromsarna på
"Corallen" dvs den corallfärgade Pontiacen som husvagnen skall åka bakom.
Tyckte förra året att den tog lite dåligt.




Jaha det var det här jag misstänkte, bak axel olja har läckt ut och hela
bromspaketet är liksom väl inoljat, inte ens en brylcreemslugg från 50 talet
kan uppbringa mer glid än det här.



Ja det var bara att demontera alltihop tvätta rent. Ut med drivaxlar och på
med nya O-Ringar och förhoppningvis blir det inte så igen.
Bägge sidor lika dant och för att gör allt ordentligt gjorde jag rent hus fram
också.

Mitt på dagen tog vi Safarin till MC Donalds för en lunch och det var en sån
där härlig USA känsla idag.
Rock,n roll på radion, mecka Pontiac, varmt som F-n, Och sen en tur till MCD för
en bit mat samt att det var så varmt på plåten att man inte kan ha armbågen där.
mmmmmmm.



En ny nisch, bilder bakåt i bilen där Carolina sitter i ljumma vindars virvlar.



I byn där vi bor har den sedan länge nerlagda bilisten macken nu fått ett nytt namn,
nämligen Köpinge Macken det är ju kul. Tyvärr ingen Kraftsoppa men man kan väl spä
då och då med 95oktan.



Man kan hålla kameran utabför bilen också när man kör hehe.

Nu funkar bromsarna på pontiacen igen och imorgon skall jag iväg och
försöka få på ett par nya sulor på husvagnen då torrsprickorna gjort att
det är behov av byte.

I skrivandets stund har ett åskväder rullat in så jag vet inte om det blir något
nattdopp.

Ha det bra och vi ses imorgon
E








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0