Volvo 244 "Huvudvärken över"



Så här såg ett av anmärkningarna ut inför ombesiktningen av den vinröda
pärlan. Vassa kanter. Och bara synen kan ju ge huvudvärk.
Det fixades med glasfiber och det gick bra på ombesiktningen igår.
När snubben i hallen såg att jag desutom lagat halva golvet så frågade han
mig " När ger man upp" en fråga jag oxå ställt mig sa jag, men nu åket vi ett
år till. Och den huvudvärken kan jag släppa för ett tag.

Började sedan städa och ställa i ordning i dealerhallen där jag haft allt för
mycket prylar ståendes detta arbete har fortsatt under lördagen.



I en låda hittade jag den här plåtasken och den hade nog behövts dom dagar jag
legat under volvon och tuggat rost. Visst var medicin roligare förr med sina små
plåtaskar som man sen kunde ha till små prylar.



I en annan hörna stod ett par dammsugare av märket ERRES, ett holändskt märke.
Jag tror aldrig jag provat dom så det var väl dags, jorå dom små torpederna
fungerade utmärkt men den ena hade lite vajsing på till o från knappen
och den andra saknade en detalj så jag kan nog få ihop en fin av dessa bägge.

Innan dess var vi en sväng på årets loppmarknad, vad vi hittade får ni reda på
imorgon. (söndag)



Felix
2010-08-01 @ 11:18:53
URL: http://starchief.blogg.se/

Hahaha ja det kan man undra när du ska ge upp

clinen
2010-08-01 @ 13:04:50
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Roliga dammsugare! =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0