Nost 70 "Mer Bilder från Egon Jönssons kamera"

Jaha så var den här dagen till ända och vi har varit inne I stan och lyssnat på
Lite Boppers och Refreshments.

En härligt ljummen kväll breder ut sig och semestern närmar sig.

Dagens inlägg tillägnar jag Bromölla fotografen Egon Jönsson och några
fräna bilder han tagit.



Den här bilden lär vara tagen 1952 och det är BÄCKMANS cyklar och tyvärr finns inte
det här huset mer idag. Husset inrymd två affärer varv detta var den ena.
Så småningom köptes den här affären av föregångarna till Claessons
Motorcyckel affär som är känd i hela södra sverige.



Dett här kvällsfotot är märkt 1956 och till höger kan man även skymta den
radioaffär som låg i samma hus.



En hederlig Monark från 56. En arbetskamrat berättar hur han i mopedåldern
vid den här tidpunkten lyckades tigga till sig lite delar i vekstaden som
låg en våning ner på baksidan i detta sutterängshus.



För 770:- kunde du då bli ägare till denna härliga tingest och sitt en stund och
studera alla små detaljer inne i affären.
Detta mina vänner är PURE NOSTALGI anno 1956.

Ha en bra kväll
Farbror Sid
2010-07-15 @ 15:53:17
URL: http://farbror-sid.se

Härligt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0