Nost 71: Nygammalt Mönster

Om ni kommer ihåg så visade jag några bilder från ett skyltfönster
på några handdukar och tyger med mönster från back then.
Det var inte DUKA utan CERVERA. Rätt skall va rätt.

Min fru for in dagen efter och handlade lite handdukar och tyg på metervara.



Här provhänger vi en PicNick handuk innan min fru syr dit nya hängslen så
det blir en parad handduk..
Det blev ju skitbra och tyget med samma mönster kommer att bli fina gardiner.
Dom hade massor med oliak prylar i dessa kul mönster.

Nu blev jag sugen på att samla på just denna servis men efter besöket på
samlarmarknaden där priserna låg på mellan 3-700 spänn på skålar som
haft ett tidigare liv i hönsgården så blev jag tveksam.



Här har vi provhängt en annan handduk för att kolla. Men vänta nåt är skumt
hmmmm.



Här är bilden från skyltfönstret,  och nu ser man skillnaden.
Handduken som vi provar är nämligen en orginal som min fru hade i gömmorna
och man ser att på den nytryckta så är det inte samma färg på en burk.

Undrar varför, men det är fräckt ändå.



Clinen
2010-07-21 @ 09:49:56
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Förmodligen är det så att man inte har rätt att kopiera rakt av men ändrar man lite här och där blir reglerna genast lite mer suddiga. Tyckte det var snyggast med picnic-varianten! =)

The StarChief
2010-07-25 @ 20:38:57
URL: http://starchief.blogg.se/

Håller med C Picnick är snyggast




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0