Nost: Degeberga Samlar Marknad 1

Samlarmarknader brukar inte vara stället där man gör dom ekonomiska
fynden utan man kanske hittar prylar man vill ha sen får man svälja.




Ett par termosar för 80 spänn och en liten plastkorg för 40 är väl ganska ok.



Den här lilla vasen för en femtilapp var ok, nu har vi 4 pjäser i samma serie
inte riktigt bra. 3 är lagom men kunde inte bara lämna den.



Den mest kompletta kampingväska jag sett hittils kunde jag bara inte gå ifrån, fick
den för 375 vilket jag betcknar som bra då jag sett halvfulla för minst lika mycket.
Bra säljare, litade på mig som inte hade mer pengar än till halva fick förtroendet att
skicka resten. (automaten i byn var naturligtvis kass).



En sån här kyl eller värme väska har vi letat efter ett tag och den här var hel o fin
och 150 var oxå ett ok pris.



Dagens kvot av 1958 prylar fick bli den här lilla tidningen från Augusti 58.
Tänk att något kostat 60 öre.

Imorgon får ni lite bilder på andra saker som jag tyckte var kul.

Dagens rån var förutom högtalarnas basunerande om ficktjuvar i farten priset bara för
att parkera på 40 spänn.

E
Nicke
2010-07-18 @ 18:38:40
URL: http://www.wilmerxsc.se

Var sjuttsingen gör ni av alla grejor? Hade du ngn bra indianlogo?

Farbror Sid
2010-07-18 @ 19:59:03
URL: http://farbror-sid.se

Fick var nog mer en flick/tjej tidning på 40-50-60 talen. Jag har själv hittat ett antal sådana. Min mor läste dessa under sin tonårstid.

Clinen
2010-07-19 @ 09:41:04
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Åh, vilka fynd! Gillade campingväskan mest! =)

inga jönsson
2010-08-21 @ 22:10:55

hitta bild på hus i hörby det ligger på nygatan 45

Jag sitteri detta hus och skriver just nu

StarChief
2010-08-22 @ 21:00:38
URL: http://starchief.blogg.se/

Inga, är inte riktigt med på vad du menar i din kommentar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0