Nostalgia 2 "På Marknaden"

På marknaden fans det en hel del kul prylar, fyndet tvekade vi
på för länge så det gick till någon annan.
Man skall slå till med en gång.........



Några kul askfat, det där BP fatet kundeman väl haft kanske men.. nix inte idag.



Små käcka korgar, jaa men vi har ju i och för sig ett par.



En fräck TV kanna i rosa skulle sitta fint men tyckte 650 var lite för mycket.

Det dyker upp rätt många H skyltar och ta mig tusan om det inte hade behövts en
kampanj igen för uj vad många som är över och kör på min sida.



käcka kampingväskor, hade passat till vår frysväska men lite för dyra.
Annars gillar jag gult. Hmm behöver en tom väska så jag får nog vänta lite.



den här korgen med prylar för 400 var nog rätt men nix inte idag.



den här kakburken för 175 var klart prisvärd och man skall inte tveka för vips så
var den borta. Vi grämer oss ännu skiiiiit.



Kanske skulle tröstköpt den här traktorn istället men under tiden jag funderade
så kom det en snubbe och köpte den, så jag köpte ett rävkranium i ståndet bredvid
som sållde skallar. Kan ju passa bra i saloonen.
Träskalle behövde jag ju inte köpa för det hade jag själv  i tvekandet på kakburken
suck.

To Be continued

Libby
2010-07-06 @ 08:40:30

Vilken rolig marknad, man vill ju ha någonting från varje bild. Roligt skrivet också. Håller med om högerkampanjen. Här i Roslagen kör man säkert på vintern, killarna i sina breda hantverkarbilar kör fort som tusan på 70-vägarna, men slickar vägrenen. Nu på sommaren möter man andra bilar som kör lika fort, men en bit in på min väghalva.

Clinen
2010-07-07 @ 10:15:21
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Oj vilka prylar! Men tyvärr tar de också bra betalt för dem! (suck) Sådana saker vill man hitta till fyndpriser.

The StarMan
2010-07-07 @ 22:25:53
URL: http://starchief.blogg.se/

Håller med C det brukar vara ganska dyrt på marknader.

En gammal snöplog Libby det hade varit grejor

då hade man fått vara ifred på vägen




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0