Nostalgia " Den Svenska Fenan"

Jaha då har jag fått nya restrektioner, min familj har påpekat
att jag tillbringar för mycket tid vid datorn och nu när jag har semester
så påkallar dom på uppmärksamhet och jag kan hålla med det blir en hel del,
så jag har lovat att ta några dagar semester även från datorn så detta inlägg
pluss mitt Nost inlägg får ni gotta er åt till helgen då min blokad löper ut.
(om jag inte lyckas få iväg dom andra till stan eller nåt.. hehe)




När jag tittar på den här bilden från Ronneby och ser lite olika fenor från den
amerikanska sidan så tänkte jag vad har vi i sveriga att backa upp med.
Många andra Europeiska märken fenade ju oxå till det.



En Amazon fena från 50-talet blev så bra att den hängde med i flera år, tänk
er om den bara ökat med en centimeter för varje år då hade vi haft en caddykiller.



På Saaben var det herrgärdsvagnen som fick fenan. Tyvärr får man väl säga
men den andra "droppen" hade nog sett lite konstig ut med fena eller hade den
blivit helgrym.
På denna bil ser man liksom fenan försvinna bort mot fronten ett häftigt
custom projekt kanske och byggt ihop en vanlig med combin hmmmm.

Notera den lilla Oldsliknande fenan ovanpå fenan, nästan lite ståpäls.

På Amazon Combi försvann istället fenan, lite vise versa.



Volvos P1800  Absolut en fena av klass.
Alla har sina poänger men kanske saab vinner med noslängde eller...........

Vi ses om några dagar






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0