Corallfärgad semester

Jaha då var man tillbaka efter välbehövlig semester.
Vi kopplade husvagn efter Sunrice Corall färgad pontiac 58 och tog vår årliga
tur till Kullen med omnejd, Klättrade berg, Badade, Fiskade krabbor, och bara
hängde. Tänkte inte ens på varken blogg eller jobb.
Vädret var underbart så man får väl säga att vi hade flyt. 

Från mina bilder från samlarmarknaden var det ju en skylt med PRATTS bensin
på som jag inte sett tidigare och Farbror SID upplyste mig om att det fans en
kvarleva vid Mölle Hässle som han tagit bilder på  och lagt in på bloggen
mack o Motell. Se länk på kommentarer

Jag har passerat detta ställe åtskilliga gånger och plåtat det också och jag måste
säga att det första man blir blind på är ögonen.



Så här ser det ut och med stora bokstäver står det ju PRATTS bensin.

Jag hade planer på att gå in och fråga efter lite fakta men både kafé och prylbod
var stängd och ingen syntes till. Längre bort syns verkstadslokalerna.



Här har vi The StarChief Camp, Har jag nämnt att husvagnen från 1964 är en MT
vilket står för Möbeltillverkningen Traryd. Vid lågsäsong på möbler byggdes husvagnar
och ca 10st byggdes varav vår är nr 3. Vi är andra ägaren.



Att se solnedgången i havet är speciellt och vi bodde bara 50 meter från strandkanten
och det är härligt att sitta och se alla fartyg passera in och ut genom öresund.

Idag har jag så hämtat min nya scanner och skall så småningom försöka koppla in den
men först skall husvagn tömmas och backas in i sin lilla holk.





 
Farbror Sid
2010-07-25 @ 18:37:35
URL: http://farbror-sid.se

Vi har rört oss i närliggande områden denna helg kanske. Väldigt snygg solnedgångsbild. Det där med att bli hemmablind så väldigt sant.

Raggmunk
2010-07-25 @ 19:48:21
URL: http://raggmunkoflask.blogspot.com/

Jaså jaha, du hittade dit oxå :)

http://raggmunkoflask.blogspot.com/2010/07/pratts.html



J*vlig fina trakter och en snygg gammal station.

The StarChief
2010-07-25 @ 20:38:02
URL: http://starchief.blogg.se/

Var du oxå i krokarna Mr raggmunk? SID var oxå där

fint ställe. Jag är där några gånger om året och skall dit den 28 augusti och spana in Honeylips.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0