Regn, Pontiac, Blåst, Bilprovning

 Utflykt Med Marinföreningen.

Målet för dagen var det här soldattorpet från 1800 talet som ligger
i snapphanebygden norr om kristianstad.
Vädret var skit, regn o rusk och det var väl inte direkt något Pontiac Väder.

Då alla andra i familjen hoppat av denna tidresa bakåt i tiden
och min fru ville åka till antikaffären hade jag liksom inget val.
Det fick bli Pontiac för den röda pärlan har lyckats passera tiden för
den årliga frossan hos ABSBP, jag brukar inte vara så knusslig men
det surrar ganska många sheriffer häromkring så....



Det var nog en mil grus väg genom skog å mark men ganska juste omgivning.



Så här ser det ut när Rain X medlet börjar ta slut på rutan.



Innan jag for iväg svängde jag inom macken och fyllde upp med 98 oktan
då hittade jag dom här fräcka tändarna för 10kr styck.
Visst e hon härlig Betty Boop.



Väl hemma igen så slutade det regna men då kom blåsten istället
och då snackar vi blåst.
Det possitiva var att bilen torkade upp så jag passade på att ta ett
flygfoto.
Jag trädde ett kvastskaft genom armarna på jackan och ett skaft genom
nacken och brallan sen ett snöre om midjan så blev jag som en drake och
kunde då sväva upp och ta den här bilden.

Sen var det bara att dra sig ner längs med snöret och börja städa
i garaget för imorgon måste jag nog svetsa lite på den röda pärlan.

Var inne med vita pärlan förra veckan då hade jag dåligt utslag på
handbromsen då slet besiktningsmannen helt sonika av vajern i sitt försök att
få nålarna att röra sig på tavlan och vips så var 200 nya riksdaler inkaserad i en
ombesiktning, grrrr

Nu skall jag gå ner och kolla in dagens avsnitt av drömmarnas tid
och avnjuta en öl eller två.
Farbror Sid
2010-06-13 @ 19:20:56
URL: http://farbror-sid.se

Riktigt snygg bild den där med regnet på vindrutan!

Skall testa det där med kvastskaften... :-)

Ditt lilla uppdrag är slutfört.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0