Idag svek mitt psyke mig igen.

Inför min 50-tals fest förra veckan så hade jag lastat mitt täckta släp
fullt med grejor som jag tyckte att det kanske såg trevligare ut på vår
uppfart om dom liksom inte låg framme.

Sen dess har jag mentalt intalat mig att jag inte behöver grejorna och idag
skulle jag åka till återvinningen med släpet och komma hem med det tomt.
Jag hade frågat min fru om hon ville följa med och hjälpa till.

Vad hon inte visste var att hon var med bara för att det skulle bli svårare för mig
att komma undan.
 
När jag kom hem från jobbet kopplade jag släpet och gick in för att hämta mitt
lilla mentala samvete.
Ojdå hon håller på med maten, jaha säger jag lite moloken då får jag köra själv.
jag kan göra paus säger hon från min ena axel, men från den andra axeln säger
en annan filur inga problem jag kör själv det är lungt.
Är det säkert hörs från den andra axeln jorå säger filuren på den andra.

Nu kan ni själv gissa er till vad som hände. 25% av det som var i släpet åkte i
kontainrarna och resterande följde med hem igen.
Jag vet jag är vek men möjligheternas vågor skjöljde över mig och så var det kört.

För att blidka mitt nu dåliga samvete började jag plocka sönder en Volvomotor
som legat under en liten pressening i väntan på behov.



En hel del bra att ha saker som reservdelar.



Generator är bra att ha extra skall bara lossa sladdarna.
Har du inge större nyckel frågar min fru lite syrligt, Amerikansk OO svarar
jag för här skall min själ inte hämtas några verktyg i onödan.

Avslutningvis så har jag bara plockat ur ett par prylar ur släpet,
nästa vecka skall jag försöka igen och volvomotorn får bli armeringsjärn
om nu ingen bloggläsare vill ha den. hehe
Clinen
2010-06-17 @ 15:44:19
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Typiskt att det ska vara så svårt att kasta saker. Jag har också svårt för att rensa ut i källaren. Jag har saker från när jag var barn som jag bara inte kan göra mig av med.

The StarChief
2010-06-17 @ 22:43:38
URL: http://starchief.blogg.se/

Jag ibland förbannar man sig över sitt samlarhuvud, men man blir inte lyckligare av att kasta.

det är bara som vi är vi samlare.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0