Nost 66 " Gafflar o Drickakorgar

Några av våra senaste Tradera fynd.



Små gafflar innehåller den här lilla lådan och jag nämner det igen hur viktig
själva kartongen är (för mig i alla fall)



Små söta till-tuggs gafflar, antingen till ostbrickan (inte min stil) eller ölkorven (min stil)
eller sätta i handen på någon som försöker sno min biff (också min stil).
Min fru kanske också vill sätta den i handen på mig men inte för att jag vill sno biffen.

Läckra färger. Mycket fint skick.
Jag kan tänka mig att detta var något man gav bort i present då det begav sig back
in the 50,s or 60,s. men användes säkert inte flitigt.



Små fräcka fotkorgar till "limmenad" flaskorna, japp på skånska heter det limmenad.
Kan tänkas lite onödigt då flaskorna står bra ändå men så kom jag att tänka på
att om alla köpte sockerdricka som det säkert var då så kunde man ju sklija på
flaskorna om man hade vars en färg, Ahhhha.

Nästa annhalt blir nog husvagnen för på kampingbordet måsta flarran stå stadigt.
Eller för socker, yatsytärningar (stavning?), skruvar, kapsyler, godis mm you name it.





Clinen
2010-07-01 @ 10:16:52
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Härliga fynd! =)

The StarMan
2010-07-01 @ 22:49:52
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack för det C.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0