Tillbaka till 50-talet del 2

Detta evenemang som ordnades av skånes järnvägar börjar nu som
flera andra evenemang brottas med platsen för alla besökare.
Det var inte  mycket plats över till många bilar som droppade in
framåt eftermiddan. Och vägkanterna var fulla av olika fordon.

Några som alltid får plats är ju dom här maskinerna.



Vad är det brudarna säger i filmen Raggare till några förhoppningsfulla knuttar
som försöker ragga upp ett par bönor på stråket?.
Jo "man kan väl inte åka omkring på antikviteter va"



En riktigt fräck moped från det ljuva femtitalet. En HMV någon som kanske vet
vad det är?



Här snackar vi båge, en rysk motorcyckel från häpna nu, 1993, här skall vi ju
absolut jaga 50-talet.



Skojiga bilder på väntsalen väggar. Tekinkens Världs Hjulsalong verkar vara
en höjdare, någon som har fler bilder så lägga gärna upp så jag kan länka
eller skicka över bilderna till mig.



Är det någon som inte kommmer ihåg dom gamla personvågarna i vänthallarna.

När vi var små åkte vi tåg från vår by in till stan för att handla eller gå på badhuset,
det var i slutet på 60-talet. Minns det som igår när Stinsen stod och handvevade ner
bommarna.

To Be continued.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0