Tillbaka till 50-talet.

Idag har jag fixat handbromsen på den Vita Pärlan som jag kallar vår
50 000mils 740.
Men det tog hela dan nästan, man får ju för sören plocka itu halva bilen
för att komma åt allt helt otroligt.

Imorgon är det evenemang vid Brösarp station här i Skåne.
Dom kallar det tillbaka till 50-talet. Bilutställning mellan 40-60

 och man kan åka ånglok.

www.skanskajarnvagar.se/attresa_evenemang_50tal_2010.shtml

gå in här och kolla detaljer, jag tänkte åka dit med familjen.

på tal om 50-Talet här kommer ett par bilder på en bil jag började fixa till
för 10 år sedan som sen blev stående.
Jag viste inte ens om motorn gick på den. men det gjorde den så nu kanske jag
kan sätta igång igen. Time relay fly.





Pontiac Custom Safari 58 naturligtvis.

Någon frågade hur många sådana där 58 Pontiacs den Där StarMan har egentligen.
svaret är 16st men inte alla är olika det finns en del dubbletter.

Nu skall jag nog gå ut och göra en lägereld och ta ett par öl, Min squaw kollar in
bröllop vilket inte jag gör för jag är bara avundsjuk. Vill me ha slott på haga, och
kungen har ju också pontiac så vi kunde ju snackat förgasare å annat kul.

Mercury
2010-06-20 @ 11:05:15

Det ser synd ut om den där bilen utan framdel så blir det avhugget, hoppas du kan ta dig tid att fixa klart den för det är ett ståtligt fordon.

Patrik (lincolncadillac
2010-06-20 @ 19:21:06

..Har de fixat till järnvägen nu då!!..så det inte spårar ur igen!!!!..

Felix
2010-06-20 @ 20:02:06
URL: http://starchief.blogg.se/

Har inte den vita pärlan gått 50 000 i väldigt många år nu.....?

Jari
2010-06-20 @ 20:07:45

Kungen?Knugen menar du väl??

Felix
2010-06-20 @ 21:49:45
URL: http://starchief.blogg.se/

Jo M den är lit avkortad påminner om en hot Rod.

Vita Pärlan är liksom stabil runt dom 50 K.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0