Nostalgi 17 "Cykeldäck"

När jag flyttade runt lite prylar i garaget idag så flyttade jag även på frugans cykel som hon hade när hon var yngre. Då såg något häftigt på framdäcket.

Bakom däckets namn stod det med upphöjda bokstäver TILLHÖR POSTVERKET.
Det gör det nog inte idag på deras cyklar, när desutom däcken inte häller mer än från frukost till kväll.

Tacka vet jag gamla hederliga däck av gummi. Dagens ohederliga däck av syntet look a like gummi is crap.





VÄRNAMO LYX. Undrar om dom tillverkar däck idag?

Knappt sant så fränt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0