Ebbas Fik del 2.

Här kommer fortsättningen på Ebbas Fik, sen får jag lägga lite tid i Saloonen innan jag
ger er fortsättningen på The StarMan Story.



Gamla oljedunkar, tävlar om platsen på hyllorna med gamla spel och andar kul prylar.
I mitten ses ett spel med min favorit Perry Mason som gjorde en deckar serie mellan 57-66 där alla avsnitt var i svart vitt utom det sista som gjordes i färg.
Kan väl nämna att han även gjorde en uppföljning på 80-talet om jag inte mins fel.



En gammal TV på det svart vit rutiga golvet är så frän att man kan bara sitta och titta på den
välvda bildrutan och känna ett visst lugn.



En fräck plastbandlampa som vi har en likadan av och på väggarna gammal reklam.



Och som en trofé mitt i lokalen tornar denna fräcka jukebox upp sig och utan att behöva gå och slå upp
fakta tror jag att det är en AMI från 1959.
Den funkar och jag brukar välja några låtar, denna gång valde jag något med Edi Gorme.



9 gånger av 10 när vi är på tour så kommer jag hem utan något men idag handlade jag faktist en
skiva med Connie Francis.
Mest för att det var ett fränt omslag och den enormt fräcka baksidan.



ta mig tusan var det inte BRYLCREEM reklam på baksidan ni som följt min blogg känner till
mitt inslag i backspegeln om detta.



Den här bilden på alla härliga dammsugare får avsluta besöket på Ebbas för denna gången, men det blir
säkert något besök längre fram i sommar.

På vägen hem stannade vi till på väla köpcentrum och där hittade jag lite kul prylar som jag kör senare i veckan.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0