Bilkyrkogården: Chrysler



Chrysler New Yorker 1962.

Trots att den stod på fälgarna så var den bra i golvet bra kråm och kaross men söndertorkad inredning

När jag var liten i mitten på 60-talet kommer jag ihåg hur den här byn där jag bor idag som har en pizza och
en närbutik var full av butiker, mackar, banker, tågstation, två bilverkstäder mm och det bodde bara hälften
av vad det bor idag.

Och det var en bonde som hade en sådan här vagn med rosa lack.
Bilen var totalt nerlastad bak så den såg ut som en lowrider bak och det var i princip fritt blås på bägge rören,
han bodde en bit utanför byn men varje dag åkte han in till stan för att handla det enda vi inte hade i byn, nämligen meducin som pippi säger.

Redan då var jag fashinerad av jänkebilar och de fanns gott om dom då men den här stack ut lite extra.
Man hörde alltid i god tid när han kom glidande för han höll nog inte mer an 30 knyck hela vägen till
stan. Och man sprang ut vid byns huvudgata för att spana in när han kom glidande med det härliga V8
ljudet dunkandes in i maggropen.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0