Hörde på radion...

När jag byggde på saloonen idag hade jag radion på, och den gode Ulf Elving har något program
på söndagar och brukar spela ganska hyfsad musik

Idag hade han ett par gäster som tydligen var författre och skrev kriminalromaner dom fick önska
en låt och då önskade dom en låt med den artist som rollfiguren komisarein i böckerna brukade spela för
sig själv på kontoret och dansa till när han ville få lugn och ro.

Det var Siv Malmkvist i allmänhet och Tunna Skivor i synnerhet.

Skivan har jag i min radiogramfon och det är en klassiker.



Jag tänkte ge er lite järngympa.

Att detta är en cover är väl ingen nyhet , men vad heter orginalet och vem gjorde den?

Vem kan komma på en sån härlig musikslinga som:
Kyssarna då får innan du kör är bara tunna skivor med smör.

Suck
Raggmunk
2010-03-15 @ 18:18:34
URL: http://raggmunkoflask.blogspot.com/

Härlig gammal låt det där. rätt svar torde vara Connie Francis - Everybody's Somebody's Fool

Mr P
2010-03-16 @ 17:39:19

"Tunna skivor" från maj 1960 är en cover på Connie Francis´ ”Everybody´s somebody´s fool” med svensk text av Åke Larsson (mer ”känd” som ”Ben Hur”). Connie spelade in den i april 1960 och fick en listetta i USA. Låtversionerna kom ut så tätt ihop att den svenska EP-utgåvan med Connie har titeln ”Tunna skivor” på svenska på sitt omslag. Connie hade oxo en jättehit i Tyskland med samma tyska titel och text som den Siwan sjöng. Framgången med att sjunga på tyska fick Connie att sjunga in på fler språk, bl a 2 låtar på svenska som finns på en ganska ovanlig svensk EP på MGM från 1962.

grandprix63
2010-03-16 @ 23:48:10
URL: http://grandprix63.blogspot.com

Connies låtar på svenska var "Mr Twister" och "Pretty Little Baby" den sistnämnda har jag uppe på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FdR6Fd3rtOQ




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0