Nostalgi 21 "Tält"



Ett hederligt gammalt tält. Har man som liten sovit i dom här så kommer man alltid ihåg doften
av plastgolvet och den smått stickande doften från impregneringen av tältduken.

Jag har faktist kvar päronens gamla tält med tillhörande yttertält och jag kommer ihåg alla somrar
som vi kampade i detta tält med dom gröna sovsäckarna med den gula insidan, dom blåa träningsoverallerna
som satt som våt dräkter och det uppspända badminton nätet där man bankade på en fjäderboll
tills bara den lilla röda ploppen var kvar om den inte redan lossat och försvunnit i tangentens riktning.

Suck det var tider det. Jag saknar bara träningsoverallen idag så är det någon som har ett tips så.

Jag noterar att på torklinan hänger några plagg som också verkar vara från förr, och jag spanade hårt för att
se om ägarinnan var i närheten jag hade ju gärna sett dom på hehe.



Lite frän rekvisita utanför, tyvärr hade någon redan slurpat i sig kaffet och kakan.
Om bananen är lika gammal vågade jag inte prova.

Får nog damma av vårt gamla tält i sommar, fast sist vi använde det på High Chapparral
för många år sedan så vaknade jag guppandes omkring i 1dm vatten och då sa jag nu får det vara nog.

Ha det.
Tifa DeLeone
2010-03-11 @ 15:38:56
URL: http://www.metrobloggen.se/PinupCouture

Hejsan!

Tack så mycket, kul att du gillar min blogg!  Gillar din blogg med, mycket snyggt!

Jag är osäker på om du ville fota mig med en av dina bilar, eller skulle tycka det vore kul om jag och fotograf kom förbi och fotades din bil.

Och i så fall vart bor du i så fall? :)

Du får gärna skicka mig ett mail på [email protected]




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0