Nostalgi 24 "En Sommarbild"

Vid tydingesjön i några mil utanför Kristianstad har dom veckoträffar på sommaren,
där har vi väl varit några gånger. Här kommer en sommarbild därifrån.



ser väl mysigt ut. Om man kollar lite nogrannare på bilden så är det en annan kul pryl som
sticker ut förutom den vackra bilen och flickan.
Nämligen den lilla väskan.



Jag hittade den på en sån där 50-tals souvenier shop längs med vägen när jag var i USA.

Tyckte den var fräck med en Pontiac från 1955 på och i bilen sitter Lucille Ball, känd från Lucy Show
och några andra sådisar.

När jag så kom hem med väskan började jag forska lite i om det hade någon historia bakom, och det
visade sig att under en eller flera episoder 1955 så åkte dom i en Pontaiac 55 cabbe och hamnade i olika trubbel.

Därav den blå pontiac cabben. Nu skall jag försöka hitta rätt på dom här episoderna, kan ju vara fränt att
se. Naturligtvis gav jag väskan till min käresta.

"I Love Lucy"



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0