Nostalgi 28 "Detaljer"

En detalj som kan göra astronomiska prisskillnader på gamla prylar är ORGINALASKEN eller FÖRPACKNINGEN
som sakerna låg i. Ibland kan man få ge lika mycket för tomma askar som prylen i sig själv.

I USA på en antikbod hittade jag denna ask.



Dream step, vad kan det vara ?



På locket står det med handskrift att dom användes till ett bröllop 1961.

En härlig orginal kartong från 50-60 talet var ett konstverk bara det.



Wow ett par damskor med sanslöst härlig färg och satinliknande material.

Hon hade säkert nylonstrumpor med söm och kanske tidstypisk höfthållare,
dom prylarna hittade jag tyvärr inte.
Säkert en kjol eller klänning som matchade.










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0