Nostalgi 29 "Radiohörna"



Jag har alltid gillat gamla radioapparater och för ett antal år sedan när dom inte var så populära som
idag så åkte jag till loppisarna 5 min innan dom stängde och köpte hela bilen full för 10kr.
Tyvärr har dom flesta åkt vidare men jag har några kvar.

Den här är en SKANTIC från 50-talet som jag fått från mina morföräldrar, lyfter man på locket
så finns skivspelaren där.

Den lilla rödvita plastbandlampan har jag hittat på en loppsi nån gång, emedan den lilla gungstolen
med cowboymotiv har min fru haft i mitten på 60-talet.
Lempa
2010-03-21 @ 04:37:29
URL: http://lempasblogg.blogspot.com

I min barndom hade vi en sån...fast med två lock..en för rullbandspelare och en för grammofon...

Lybtar
2010-03-21 @ 09:22:38
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com

Underbar radio. Man ser dom inte på loppis numera.

Vi var på en motor och nostalgimässa på Åby i Mölndal. Där hade dom så sjukt häftiga radio/kasettbandspelare och skivspelare. Eftersom vi själva inte upplevt 50-talet så visste vi inte ens vad vissa saker var. Men designen var otrolig och tyvär priset också.

Mr P
2010-03-21 @ 19:47:59

Hejsan!



Gillar Du att lyssna på Rock’n’Roll & Rockabilly! Lyssna på Bromölla Närradio, Radio BSK 106.8 Mhz eller via webben www.radiobsk.just.nu

Programmet Rock’n’Roll Music.

När du lyssnar via webben funkar det bäst med Internet Explorer som webbläsare.

Programmet sänds Månd, Onsd, Lörd kl: 12:00-13:00 & 17:00-18:00 Sönd kl: 20:00-21:00.

Nytt program varje Måndag.



Keep on Rocking!



ps. du får kanske in 106.8 Mhz på din Skantic,

då kan du lyssna på veckans program! ds.

Patrik, lincolncadillac på youtube
2010-03-21 @ 21:11:41

..Kolla in min Pontiac hyllning på youtube!,, http://www.youtube.com/watch?v=fmpHcjIt_0A




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0