Nostalgi 30 "Våfflor"

En av dom coola sakerna med dom gamla grejorna är när man kan använda dom.

Jag har ett uttryck jag myntade när jag var med i TV en gång.
När reporteren frågade vad som var speciellt med alla dessa prylar så bara slank det ur mig.

" Man byggde prylar i en slösaktig tid som ändå kunde vara för evigt"

Så är det inte idag, idag bygger man prylar i en slösaktigt tid som varar till nästa vecka.



Ett väffeljärn från 50-talet funkar perfekt, tyngden och värmen gör att man kan grädda våfflor
en vecka efter man stängt av strömmen.



Våfflor med grädde o syllt är så gott att man blir tårögd.
Clinen
2010-03-22 @ 15:26:48
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Nu blev jag sugen på både våfflor och ett 1950-tals våffeljärn! Skulle även vilja ha en brödrost från den tiden =) /Clinen

The StarChief
2010-03-22 @ 17:48:47
URL: http://starchief.blogg.se.se

Jag har flera gamla brödrostar men är lite grann som en hamster gillar att ha dom men dom funkar bra dom flesta.

Kommer bilder någon dag. Ibland tycker jag det är lättare att svara på en kommentar som jag gör och andra kanske kan tycka det är kul att läsa svaren och då kanske bli nyfiken på kommentaren.

Libby
2010-03-24 @ 00:41:51
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Ja, våfflor är underbart gott!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0