Nostalgi 31 "string men ej trosa"

Ett av dom fräckaste hyllsystem som kom på 50-60 talet var STRING hyllan.

Ett hyllsystem som kunde byggas ihop på hela väggar eller bara som enkel hylla.



Här har jag satt upp en i ungarnas TV-rum.

String är ju en översättning från engelska och betyder tråd så enkelt sett kunde den heta trådhylla.
Snabbt uppsat är den också 4 skruvar sen kan man placera planen lite var man vill.
Man kunde bygga ihop med fler gavlar och då få olika våningar.

På den här hyllan fins lite gamla prylar, är det någon som vet vad det är för vasar, dom randiga?

Gardinerna är i alla fall äkta från 50-talet.

STRING hyllan var Svensk tillverkad och patentsökt och på en av våra hyllor som jag inte satt upp ännu
sitter en detalj som jag aldrig sett innan och jag gissar att den skulle nog en äkta STRING samlare
byta bort sin ena arm mot.



Ett litet emblem som säker dom flest tog bort när dom köpte hyllan.

Här kan man läsa vilket patentnummer den har och STRING made in sweden.
Nästan lite rysning en ÄKTA STRING hylla.

Jag bifogar ett par bilder på ett skojigt fat, är det någon som vet vad det kan vara, vi har en del prylar
men jag vet inte vad något är eller vem som designat.






Det blir allt för idag på nostalgifronten, tror jag kall lägga mig och läsa nya Power som kom idag.

Benny
2010-03-29 @ 13:00:38
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com

Jag tror att fatet är från Gabriel. Skulle jag ha fel, då måste det vara tyskt. Finns det nån märkning under?

The StarChief
2010-03-29 @ 19:14:22
URL: http://starchief.blogg.se.se

Det står LIDO i botten sen en skum figur med SWEDEN runt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0