Nost 28: "dagens fynd"

Jaha dagen börjar lite oflyt, Gasolen slut i den lilla kaminen, men det är ok för jag skall ändå iväg
och köpa lite färg till Saloonbygget.
Väl framme vid färgaffären (där jag alltid handlar) har dom lördags stängt, suck.

Då blir jag lite tvär så jag kör över på andra sidan vägen där dom har en sk loppis länga
och hittade faktist några kul prylar.



3 fräcka korgar / uppläggningsfat. har lite fräck 50tals look och passar till TV kannan vi har som är flätad på
samma sätt.

Japp ni ser rätt en likadan randig korg till. Denna i sämre skick men för 15kr hade jag tagit en halv sådan.
Jag betalade betyyydligt mer för den andra jag köpte för nån vecka sedan.

Dom små glasen skall jag ha i saloonen, jag köper sådana när jag hittar dom målet är att ha många.

Sen en bit längre bort ligger en loppislänga till och där köpte jag en spegel till saloonen.
Så det blev väl ganska ok start på dagen ändå. Ja och ny gas fick jag med mig hem också.

Så nu är det ut i solskenet och jobba lite i saloonen, den måste ju bli färdig så att jag kan bjuda på en
kopp kaffe i sann western miljö när ni kommer och hälsar på.
Nilsson i Norreskog
2010-03-13 @ 14:14:29

Kommer jag på besök, förväntar jag mig en god whisky i den nya saloonen, som de sig bör, men visst kaffe går väl också hem.



ps.tack på förhand.

Felix
2010-03-13 @ 16:10:24

15 spänn hahahaha eller.....

StarChief
2010-03-13 @ 18:51:07

Det verkar som jag får köpa hem en tunna prärievatten men det skall vi nog lösa.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0