The StarMan Story 10.

 The StarMan.
Här fortsätter berättlsen om en Pontiac Frälst galnings resa.

1983 åkte vi på Bilsport Summer Meet på mantorp park och dra på trissor där träffade vi på ett par
stallkompisar och nu hade jag hört att det fans 5 stycken likadana bilar Sverige men det var obekräfdade
uppgifter.



Här lyckade jag få ihop 3 Pontiac catalina Cabbar på samma bild, tillhör inte vanligheterna.

Men träffens höjdpunkt blev inte detta.

Utan det var när vi satt och tittade på lite racing och andra bilar som crusade förbi på strippen som vi plötsligt från läktare såg en bil komma glidande och parkerade en bra bit bort.
Och precis som när jag träffade min flickvän så var det kärlek vid första ögonkastet.

 

Det var denna bil vi såg. En StarChief från 1958.

Naturlgtvis skynadade vi oss ner från läktaren för att snabbt komma fram till den röda
pärlan.

Först gången jag såg en starchief 2dr ht i verkligheten och jag var naturligtvis helsålld.



När vi så småningom fick tag i ägaren kom dråpslaget, bilen var sålld förra veckan till en snubbe
utanför stockholm.
Det var typiskt men jag hade en svart 57 pontiac på gång i Jönkpingstrakten som oxå verkade intressant.

Men hela vägen hem från träffen pratade vi om just denna fräna bil.

Och den gjorde ett oförglömligt intryck på oss.

To Be Continued






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0