The StarMan Story 9

 The StarMan



1982-83 Blev ett viktigt år för oss vi fattade en mängd beslut som skulle prägla vår framtid
och speciellt min.

Det gick inte att bara glida omkring och vara en riktig 50:talare om man inte körde hela linan ut
så vi beslöt oss för att skaffa en 50talare också. Naturligtvis skulle det vara en pontiac.

Vad som också växt sig starkare och starkare ja det började ju redan vid 15års ålder.
Det var intresset för Pontiac i allmänhet. Jag gick med i POCI Pontiac Oakland Club International.

Allt som det stod Pontiac på var av intresse och brochyrsamlandet tog ny fart.

Så på vintern våren var vi fullt sysselsatta med att kolla i böcker och litteratur vilken årsmodell
vi ville ha.
Sent förtiotal med fastback och lite custom, mitten på 50talet takchoppat eller orginal.
Nej vi fastnade för årtalen 57-58 och jag lite svagt 59.



Men vi hade fortfarande många glidarmil i denna skönhet.

!963 kom den här formen på karossen och den kallades genast the cokebottle shape, då man tyckte den var ritad efter en cokacola flaska. Och det enda som kan tävla med dom amerikanska bilarna
från 50 o 60t alet är en kvinnas former.

Glöm inte läsa kvällens sena inlägg i backspegeln om en händelse runt denna bil.



Miss Catalina 1982

To be Continued






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0