The StarMan Story 7

 The StarMan

Nu hade jag lämnat muskelbils eran och gått in i Mild Custom Low Rider eran.

För att få ner bilen dvs lägre mot marken kapade jag framfjädrar och bak satte jag in Amazon framfädrar rätt på orginal fästena. Blev perfekt hårda och låga.

Gjorde först ett misstag när jag skull kapa till bakfjädrar innan jag hittad att amazons fjädrar var ok.
När jag skulle fixa till bakfjädrarna hade jag halva bilen inne i garaget och halva utanför. Jag kapade satte på, inte bra av igen kapade satte dit nä fortfarande för högt.
Men nu jäklar var det bra. hoppade in och körde ut bilen då satt jag och kollade rakt upp i himeln.
Det blev alltså för bra sänkning bak.

Märkte inte att jag stått med båda framhjulen i två gropar, meeeenn.
Tillbaka med orginalen igen och så småningom hittade jag ett bra alternativ då med hjälp av volvo.

Fram gjorde jag också ett misstag att kapa för mycket , så vid första försöket kunde jag bara köra rätt fram.

För att få ytterligare låg effekt satte jag på lakepipes på sidan. satte på ett fäste med ett långt spår
så jag kunde lossa rören och dra ut dom från karossen när det var dags för tvätt o puts.

Med fenton fälgar med dubbla lösa ekerkorgar blev det ett snyggt stuk.



1982: Hard Man River Cool Tuff

To Be continued.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0